Дарове от природата ♥ Смокини

10 причини да консумираме смокини






  1. Смокините са едни от най-старите плодове на света. Китайците ги наричат "плодове без цвят", тъй като дървото на смокинята не цъфти.
  2. Богати са на много хранителни вещеста, които не се губят при изсушаване.
  3. Този сладък и питателен плод съдържа пектин и фибри, които спомагат храносмилането, намаляват холестерола и понижават риска от сърдечни заболявания.
  4. Смокините помагат в борбата с анемията. Заради високото си съдържание на манган и желязо се препоръчват при заболявания на далака и черния дроб.
  5. Листата на смокиновото дърво се използват в народната медицина. Те имат бактерицидно, противогъбично и противопаразитно действие.
  6. Млечният смокинов сок е отлично средство за лечение на акне, мазоли и кокоши тръни.
  7. Редовната консумация на смокини помага за изграждането на здрава костна система. Богати са на магнезий, калций и витамин К2.
  8. Смокините играят важна роля при профилактика на болни от хипертония, полезни са и при венозна недостатъчност.
  9. Сушените смокини са 3-4 пъти по-богати на калций от всички други сушени плодове. Една купичка дневно от древния плод осигурява същото количество калций, колкото една купичка с мляко.
  10. В света има над 400 вида смокини. Неслучайно са изобразявани върху древноегипетски барелефи и древногръцки рисунки.





* Тази публикация няма за цел да предоставя медицинска помощ, диагностика или лечение.  

 

17 коментара :

  1. Колко хубаво написано! Незнаех сума неща за смокините. Много ги обичам и ги приготвям с удоволствие. А съм така алергична ... неможеш да си представиш как се издувам като балон, ако съм край смокинови дървета. Добре, че не ми пречи да ги хапвам. Благодаря Дани за чудесната информация.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стой далече от смокинови дръвчета, но по-близо до плодовете. ;) Това е добрият вариант. А аз колко ги обичам в рецептите, които си споделяла. Радвам се, че съм ти била полезна, мила моя Йоли!

      Изтриване
  2. Любим плод,който по презумция подозирах,че е полезен,но благодарение на теб,Дани познанията ми се обогатиха,за което ти благодаря!
    Поздрави и прекрасен ден!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за милия коментар! Поздрави и от мен! :)

      Изтриване
  3. Не ми трябват причини, обожавам ги:)

    ОтговорИзтриване
  4. Много обичам смокини, жалко че ги има само през един сезон в годината ;) Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Затова се радвам на сушения им вариант през останалото време на годината. Проблемът е, че трудно се намират сушени само на слънце. :) Благодаря, Дани! Поздрави!

      Изтриване
    2. Точно това ме притеснява и мен...Че днешните сушени плодове са толкова захаросани, че май никак не са полезни. Но както и да е... Поне сурови са прекрасни! А на твоята снимка са като малки бижута, Дани! Прегръдки, мило другарче!

      Изтриване
    3. Да бяха само захаросани, а ако знаеш само какви неща напоследък откривам, че се слагат, за да издържат дълго. Благодаря ти, Гери! Прегръдка!

      Изтриване
  5. Дани,много ти благодаря за полезното инфо,особено първа и последна точка ми бяха неизвестни.Аз обожавам смокини по две причини-първата е,че са ми много вкусни и втората-регулират стомаха много успешно,дори и сушените.Хубава нова седмица,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, благодаря ти, че винаги намираш време да се отбиеш, дори след все по-рядкото ми появяване!

      Изтриване
  6. Полезни и вкусни и екзотични, страхотно природно богатство. Прекрасна публикация! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Ето още една причина, пороади която съм си посадила смокиня;) Вярно, на нашата височина повече от зелени плодчета не докарваме, но за сладко от зелени смокини е перфектно. И това с акнето ще го проуча, че имам пубертети у дома и ще ми е полезно, Дани!
    Хубава седмица ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  8. Мила, Дани от известно време не те виждам никъде и малко ми липсваш, липсват ми твоите снимки и публикации. Прегръдка и до скоро!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, много мило! Благодаря ти, че си се сетила за мен, Линка! Надявам се скоро да се завърна и по-често да ви радвам! Прегръдка!

      Изтриване

 

За блога

Добре дошли в Simplicité - дневник за лични мисли, преживявания, фотографии и рецепти.

Благодаря ви за проявения интерес! Приятно четене!




Контакти

Име

Имейл *

Съобщение *

Архив на блога