"Скритият дар"


Ще видим


 
Живял някога в централен Китай един фермер. Той не бил богат и вместо трактор имал стар кон, с който орял нивата си.
Един ден, докато фермерът работел на полето, конят паднал и умрял. Всички в селото съжалили фермера: „О, каква беда!
Той обаче отвърнал само: „Ще видим. Бил толкова спокоен, че всички в селото се събрали и в знак на уважение към неговото достойнство му подарили нов кон.
Сега всеобщата реакция била „Ама че щастливец!
, но фермерът отново казал: „Ще видим.
След няколко дни конят прескочил оградата и избягал. Всички селяни поклатили глави: „Горкият човек
, а фермерът се усмихнал: „Ще видим.
Конят се върнал след няколко дни и всички казали: „Късметлия
, освен селянинът, който отново кротко рекъл: „Ще видим.
След няколко месеца синът на фермера паднал от коня и си счупил крака. „Горкото момче, колко жалко!
— носело се от уста на уста. А фермерът само продумал: „Ще видим.
След два дни в селото дошли военни, за да вземат младите мъже за войници. Видели, че синът на фермера е със счупен крак, и го оставили вкъщи.
Всички казали: „Щастливец
, а фермерът за сетен път отговорил: „Ще видим.
 
Много пъти онова, което ни изглежда като лош късмет, се оказва скрит дар. А щом сърцата и умовете ни са в хармония, всяка случка е дар, от който можем да научим важен урок.





Из  „Скритият дар“,  Джериес Авад  


15 коментара :

  1. Старите хора казват:"Когато дойде лошото,не се кахъри!Когато дойде хубавот,не се радвай!"!
    Така е Дани,никога не се знае какво ни чака зад ъгала/но задължително нещо ни чака:)/,така че трябва стоически да посрещаме дошлото и да му се радваме/или поне да го преценяваме философски/...Еее,много се отнесох:))))Прегръдки,Дани!

    ОтговорИзтриване
  2. Дани, страхотно е.Даде ми една интересна перспектива. Ще си го запазя. Благодаря, че сподели.

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно е Дани, чела съм го преди мнооого време и благодаря, че ми го напомни, нещата никога не са такива каквито изглеждат или по скоро има съвършен баланс, дори да не ни се вярва :)) Така , че " Ще видим" !

    ОтговорИзтриване
  4. Дани, от всяка споделена от теб притча си вадя някаква поука! Знаеме ги, но забързани във всекидневието сме ги забравили.
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  5. Заня тази притча, наистина е така:) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Преди време ,някъде четох ,че всяка случайност е скрита форма на необходимост ! За да си вземем поука ,за да се научим , за да кажем ''ще видим'' ! Хубава седмица ,Дани !

    ОтговорИзтриване
  7. ! Не съм го чела и не съм го чувала, уникално е, Дани!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ви, момичета! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  9. О, това определено е моето мото!
    Да става не това, което искам, а това, което е най- добро за мен!
    Падаме, ставаме и така, цял живот!
    Важното е да се изправяме с достойнство!
    Целувам те*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кейт, наистина е най-добре, когато нещата се развиват в наша полза! Целувки и от мен! :)

      Изтриване
  10. Да, наистина е така...
    Много мъдрост има в тези притчи.
    Поздрави, Дани :)

    ОтговорИзтриване
  11. Дани, чела съм и тази притча и съм се замисляла над това " Ще видим" -леко пасивно ми звучеше, лежерно...но в един момент реших, че когато човек очаква да му се случи нещо добро, приема това, което му се случва в момента като етап към по-доброто, като някакъв урок, изпитание един вид...

    ОтговорИзтриване
  12. Това канско спокойствие според мен само китайците го могат, но е добре да се поучим и ние. Българите сме избухлива нация (което в повечето случаи е огромен минус) и аз просто и да видя нещо такова тук, няма да го повярвам :)
    Чудесна притча, Дани! Рубриката е страхотнаи дори и да нямам възможност да пиша всеки път, я следя с интерес!
    Сърдечни поздрави от мен и хубави празници! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария, според мен всичко е въпрос на житейска философия!:) Българите определено сме нетърпеливи като хора, избухливи и често реагираме много импулсивно. Има и изключения, разбира се! Сърдечни поздрави и весели празници! :)

      Изтриване

 

За блога

Добре дошли в Simplicité - дневник за лични мисли, преживявания, фотографии и рецепти.

Благодаря ви за проявения интерес! Приятно четене!




Контакти

Име

Имейл *

Съобщение *

Архив на блога