Крем супа от печурки


Зимата и студът карат хората да търсят топлина и вкусна питателна храна. Предложението ми за днес е крем супа от печурки, праз и картофи. Уханията, които се разнасят в кухнята, създават усещане за домашен уют, а ароматът на гъби винаги ме връща в детството и вълшебния свят на приказките. 







Продукти

300 г печурки
2-3 картофа (средна големина)
1 стрък праз
100 мл течна сметана за готвене
сол на вкус
2 с.л. зехтин (или растително олио)
1 литър вода


за хрупкави крутони:

4 филии ръжен хляб
чесън на прах
сух босилек
зехтин



Приготвяне

Нарежете измитите гъби, картофи и праз. Сложете ги в тенджера с вода, прибавете 2 супени лъжици зехтин, малко сол на вкус и оставете да се сварят. След като са готови, пасирайте и добавете сметана, която предварително можете да затоплите леко в микровълнова печка. Върнете супата за още 5 минути на котлона. Преди сервиране я поднесете с крутони.
  
Начин на приготвяне на крутоните: нарежете филийките хляб на кубчета, сложете ги в тавичка върху хартия за печене, поръсете ги с подправките, полейте ги със зехтин и разбъркайте добре. Сложете ги да се изпекат в предварително загрята фурна на 180 градуса докато добият златист вид. Можете да ги разбърквате от време на време, като внимавате да не изгорят. 
Приятен апетит!  




24 коментара :

  1. Приятна супичка за този сезон...Бих си хапнала с удоволствие.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Дани,прекрасна супа!А крутоните......толкова са ароматни,че ме подмамиха да стигна до теб:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Много ми харесва предложението ти,Дани!И аз предпочитам крем супите в този сезон,а твоята е чудесна,ароматна и сгряваща!Хубав и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Супичката е един кулинарен разкош!А снимките ти Дани са толкова нежни!
    Първата с листенцето е много ефектна!

    ОтговорИзтриване
  5. Ехааа, какъв аромат само!
    А и хрупкавите крутони са идеално допълнение!
    Вкуснооооо....

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесна топла супа! У дома не минаваме без кротони:)

    ОтговорИзтриване
  7. Вкусна супа в красива чинийка ..как да не ти дойде апетит ...аз не ,че го губя де :)) !
    Първата снимка е много нежна ,Дани !
    С прегръдка за хубава вечер !

    ОтговорИзтриване
  8. Дани, обичам гъбена супа!
    А твоята е чудесна!
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Апетитна и ароматна супа с чудесно допълнение от хрупкавите крутони!
    Поздрав и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Дани, този аромат ще ме преследва цяла нощ;) Дано я сънувам тази супа! Ще бъде зимно и уханно;)
    Прекрасна вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
  11. Леле, Дани, точно тази комбинация за крем супа не съм правила, но непременно ще я приготвя! Аз съм голям фен на крем супички, а тази ми се струва много разнообразна и вкусничка :)

    ОтговорИзтриване
  12. Момичета, благодаря за положителните коментари! Радвам се, че предложението ви допада!
    Прекрасна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  13. Дани, като става дума за супа аз съм наредена два пъти, много ми харесва този вариант, ще я запомня! Поздрави и страхотен утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Задължително ще се пробва! Чудесни кадри! :)

    ОтговорИзтриване
  15. За мен супа и чинийка! Много ми харесаха в комплект! Много аромат, уют и красота има при теб, Дани!

    ОтговорИзтриване
  16. Линче, Петя, Кенди,
    Благодаря ви! Усмихнат ден! :)

    ОтговорИзтриване
  17. Дани, една от любимите ми супи!
    Хубава и апетитна чинийка!

    ОтговорИзтриване
  18. Супичката от гъбки ми е точно по вкуса! Благодаря ти Дани, непременно ще я опитам.

    ОтговорИзтриване
  19. Изглежда прекрасно тази супичка! Сигурна съм, че е била изключително вкусна :-)!

    ОтговорИзтриване
  20. Ани, радвам се и вярвам, че ще ти хареса!

    Зани, благодаря! :)

    ОтговорИзтриване
  21. Оуу,Дани,букмарквам.Ще я направя тези дни,страхотно изглежда.

    ОтговорИзтриване
  22. Дани, първо, много обичам печурки, и второ, при тези страшно нежни снимки, не знам кой би могъл да устои на това ароматно предложение.
    Много, много ми харесва тази ти публикация :)
    С пожелание за хубав празник :)

    ОтговорИзтриване

 

За блога

Добре дошли в Simplicité - дневник за лични мисли, преживявания, фотографии и рецепти.

Благодаря ви за проявения интерес! Приятно четене!




Контакти

Име

Имейл *

Съобщение *

Архив на блога