Сладко от червено грозде


За всяко нещо има първи път. За мен такъв беше моментът в началото на есента. Тогава на пазара можеше да се намери един от най-вкусните и полезни плодове. Реших да го затворя в бурканче и да го отворя през зимата, когато топлината, домашният уют и уханията на лятото ще ме дарят с усмивка. Хубавото вино се прави от хубаво грозде и понеже не сме се насочили към винопроизводството, сладкото е онова, в което бих могла да оползотворя няколко чепки хрупкаво и ароматно грозде. Правя го за първи път и съм очарована от резултата! :)
Вдъхновение по изпълнението на рецептата получих от блога на Траяна.
 




Продукти 

1 кг червено грозде
500 г захар 
1/2 ч.л. лимонена киселина (или 1 ч.л. лимонов сок)
ром




Приготвяне

Измийте гроздето и отделете зърната. Сложете ги в тавичка, посипете със захар и печете във фурна на 200 градуса. Разбърквайте от време на време. Когато зърната  започнат да омекват и захарта се стопи, добавате лимонената киселина. Оставете сиропът да се сгъсти и когато постигнете желаната гъстота, сладкото е готово. Изсипете в добре измити и сухи буркани и добавете по 1 ч.л. ром във всеки от тях. Затворете с капачки и обърнете бурканите. Съхранявайте сладкото на хладно и тъмно място.
Да ви е сладко!




28 коментара :

  1. Обичам, дори не просто...обожавам сладко от грозде, при положение, че дори не си падам по сладко от каквито и да е плодове :) Разкош тотален, съпътстван с красиви снимки!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дивичка! Това сладко наистина е фантастично! :)

      Изтриване
  2. Много изкусително изглежда, Дани!
    Снимките ти са чудни!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, благодаря! Поздрави и весели празници! :)

      Изтриване
  3. Дани, никога не съм опитвала сладко от грозде, но определено ме заинтригува.
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Препоръчвам ти да опиташ, Натали! Ще ти харесва! Усмивки от мен! :)

      Изтриване
  4. Дани, и аз обожавам сладко от грозде!
    Твоето изглежда фантастично!
    Поздрави и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, от момента, в който опитах сладкото, го заобичах и аз! Сърдечни поздрави! :)

      Изтриване
  5. Ама какво сладко си направила само! Страхотно! Радвам се, че ти е харесало! Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Траянче! Благодаря и за рецептата! :)

      Изтриване
  6. Браво Дани и Траяна! Изглежда ммммммм
    мммммммммм

    ОтговорИзтриване
  7. Сладкото е много апетитно, особено върху филийката :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мариянче! Сърдечни поздрави! :)

      Изтриване
  8. Размечтах се за една делвичка.
    Прекрасно е сладкото и е представено подобаващо!
    Поздрави и приказни предколедни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, благодаря за добрите думи! Весели празници! :)

      Изтриване
  9. Оле, Дани, вълшебно е! Красива презентация! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, благодаря ти, мила! Прекрасен ден и много прегръдки! :)

      Изтриване
  10. Време е за следобедна закуска и ще ми дойде много добре на едно препечена филийка!
    Дани, изглежда много апетитно!
    Хубава предколедна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тили! Да ти е сладко! :) Прекрасна предпразнична седмица! :)

      Изтриване
  11. Охрана Дани това е приказно, не съм яла никога сладко от грозде и ми е много любопитно що за вкус има :) А снимките ти са невероятно красиви!
    Прегръдка и хубава нова седмица :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, няма да сгрешиш, ако опиташ! Жалко, че сме далеч, иначе с удоволствие ще ти изпратя едно бурканче! Прегръдка и от мен! Приятна подготвка за празниците! :)

      Изтриване
  12. Бррр, така се радвам, че и аз затворих грозде в бурканче, макар и по друга рецепта. Видях и тази, но вече ми беше омръзнало да мисля за зимата в онази хубава есен. Прекрасни снимки, Дани, доиска ми се да е неделя сутрин и да закусвам с твоето сладко;)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче, на мен също ми беше омръзнало да мисля за зимата дълго време преди да настъпи. Но сега се радвам, че в бурканче съм затворила част от лятото. По коя рецепта направи твоето сладко? Весели празници! :)

      Изтриване
  13. И сладкото,и снимките са истинска прелест!Щом има и ром ще е още по-ароматно!
    Дани,честит имен ден!
    Много здраве и щастливи усмивки да греят на лицето ти!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, благодаря от сърце! Честит празник и на вас! Наздраве и за твоята именничка! :)
      Прегръдки! :)

      Изтриване
  14. Не съм опитвала такова сладко, но така красиво си го описала и снимала, че мога да доловя аромата му...

    ОтговорИзтриване

 

За блога

Добре дошли в Simplicité - дневник за лични мисли, преживявания, фотографии и рецепти.

Благодаря ви за проявения интерес! Приятно четене!




Контакти

Име

Имейл *

Съобщение *

Архив на блога